in , ,

OMAGGIO A MILANO Paradìs di Roberto Sironi

ON ARTISTA MILANES

IN DE LA VITA FRANCES

Roberto Sironi, artista, cantautor, pittor e regista, l’è staa definì dai giornài francés  ” On italian gentilòmm”.

M’ è capità de chattee con Roberto in d’ on famòs  sit e hoo capì sùbit d’ aver conossù on vero artista, umil e gentil, passional e sincer. El sò nom me’l ricordavi e l’hoo collegà al Festival Internazional del film de Cannes 2008 indoe el Studio 13 el haa proiettaa el primm film, scritt e dirett da Roberto Sironi “Film di notte“.  Ma Roberto a l’è  pussee: el scriv canzon e le interpreta cont grand stil. El sé  trasferì a Parigi, la città dell’arte, della musica, dei sonador de strada, el sè esibì per pochi franc. Poeu l’artista el se sposta in Germania, in Svizzera, in Belgio e in Inghilterra indoe el haa partecipà con Ennio Morricone al Festival “Only Connect” al Barbican Centre de Londra, el trova consens da part della critica e del pubblic.

L’artista che el haa al sò attiv vòtt Albums, el sé  aggiudicà il Premio Lunezia 2009 per la qualità musical-letteraria di sò canzon, el Premio Id&m 2009 – identità e musica-, el Premio Dino Gabiazzi 2010 per la cultura milanes.

Roberto Sironi a l’è milanes e nella sua Milan el è tornà a viv, dando vita a on progètt per fa on omagg ai  sò origin e alla Francia, el paes che l’ ha  accettà e scopèrt, cont el spettacol  “Swing, manouches e baùscia” in “lingua” milanes.

In ona ’intervista Roberto Sironi el dis: ” La roba ch’el ma strià di mè origin milanes a l’è la lingua milanes, che in Italia a l’è considerada cume on dialett ch’el ven dalla lingua italiana…l’è minga vera! Bisogna ricercà le origin della lingua milanes in di  lingu gallo-roman, indoe troeùvom el frances che l’è sicurament la lingua straniera pussee visina al milanes.”

Roberto Sironi el ha scritt canzon in italian e poeu in frances e dopo avègh troeùva di assonanz, di accent e di similitudin che hann certificà on’origin linguistica comun el ha vorsuu da on sens al sò noeuv spettacol teatral e poeu el ha realizzà on album registrà in presa diretta, intitolà “Paradìs”. La canzon l’è minga dumà on test e ona musica, ma qualsiasi sia la storia che la racconta, a l’è prima de tutt on’interpretazion sintetica  d’on mond al quale appartegnen sia l’interprete ch’el scoltador La canzon a l’è on linguagg ch’el rispetta le diversità tra etnie, e la rappresenta le identità de tucc i popoli e le lor cultur.

Paradìs a l’è  stà registrà  allo Spazio Teatro 89 de Milan a dicembre 2009 e prodòtt da Roberto Sironi. I test e le musiche sont de Roberto Sironi. La musica de Maigret e i arrangiament de Alessandro Sironi, raffinà pianista e fioeu de Roberto.

Gli artista che hann collaborà alla sua realizzazion sont:

Roberto Sironi, vos e ghitara
/ Alessandro Sironi, piano e tastere
/ Elisabeth Boudjema, violin e còri
/ Alberto Ferrari, clarinett, sassofono sopran/alto/tenor, sassofono baritono
/ Andrea Mandelli, clarinett e sassofono tenore/ Roberto Mattei, contràbass.

El CD el contegn 16 brani in ” lingua “milanes e l’è  minga in commercio. Per gustà la musica  bisogna andaa a scoltà l’artista  in concert!

Biografia di Gloria Berloso

Gloria Berloso nasce a Gorizia il 17 dicembre 1955. Dal padre viene indotta fin da piccolissima all'amore per la musica e la danza, che rimangono le sue grandi passioni. Tra il 1965 e il 1975, la musica Rock ha un ruolo importante per la sua formazione ed uno stimolo per conoscere e ascoltare i dischi più rari. Agli inizi degli anni '90 per pura passione scopre la predisposizione di stare in mezzo ai musicisti, organizza concerti e approfondisce la conoscenza della musica Folk, soprattutto americana. In uno di questi eventi nel 1998 incontra il musicista di fama mondiale Ricky Mantoan con il quale si consolida un rapporto artistico successivamente. Vissuta nell'ambiente artistico torinese per 10 anni impara a suonare vari strumenti, in particolare l'Autoharp e studia canto. Promuove la musica con concerti, dischi, articoli, saggi, recensioni, libri e collaborazioni artistiche internazionali. Collabora con Bravo dal 2009.

Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato.

Vota l'articolo!

FOLKEST 2010 – TRENTADUESIMA EDIZIONE

LA FISARMONICA NELLA MITTELEUROPA